Toggle Sök

  1. Hem
  2. Om oss
  3. En presentation av Unilever
  4. Introduktion till Unilever

Introduktion till Unilever

2,5 miljarder människor använder Unilevers produkter dagligen för att se bra ut, må bra och få ut mer av livet, vilket ger oss en unik möjlighet att bygga för en ljusare framtid.

Unilever-logotyp vid ingången till en deodorantfabrik i Jiutepec, Mexiko

Se till att hållbarhet blir en självklarhet

Vårt fantastiska sortiment med fler än 400 varumärken ger oss en unik ställning i människors liv över hela världen.

När konsumenter söker balanserad kost eller glass att skämma bort sig med, prisvärd tvål för bättre hygien, lyxiga schampon eller vanliga hushållsprodukter är det en stor möjlighet att de väljer ett av våra märken. Sju av tio hushåll världen över har minst en Unilever-produkt, vårt sortiment med världsledande välkända varumärken inkluderar Lipton, Knorr, Dove, Axe, Hellmann’s och Via. Varumärken som uppfyller behov för konsumenter på deras hemmamarknad som.

För vilket varumärke som helst, var det än är köpt, strävar vi efter att se till att det hjälper oss uppfylla syftet med vårt företag – att göra hållbarhet möjligt för alla.

En hållbar affärsplan

Vi vill att vårt företag ska växa, men vi inser att tillväxt på bekostnad av människor eller miljö är både oacceptabelt och kommersiellt ohållbart. Hållbar tillväxt är den enda acceptabla modellen för vår verksamhet.

Vår plan för hållbart liv, Unilevers Sustainable Living Plan (USLP), är central i vår affärsmodell. I den fastställs hur vi ska samordna utvidgning av verksamheten med så begränsad miljöpåverkan som möjligt samt öka vår positiva sociala påverkan.

Vår USLP omfattar tre övergripande mål:

  • Hjälpa över en miljard människor att förbättra hälsa och välbefinnande. 
  • Halvera vår inverkan på miljön
  • Se till att 100 procent av våra jordbruksråvaror kommer från hållbara källor och förbättra försörjningskällorna för människorna som finns i hela vår värdekedja.

Arbeta tillsammans med andra för att skapa en ljusare framtid

Vi vet att våra produkter måste vara hållbara i alla skeden av livscykeln, inte bara i våra fabriker. Det innebär att arbeta tillsammans med andra, däribland våra leverantörer, konsumenter, myndigheter, NGO:er samt andra företag för att hjälpa till att åstadkomma de stora förändringar som krävs för att klara de största utmaningarna som vår värld står inför.

Tillbaka överst på sidan