Toggle Sök

  1. Hem
  2. Om oss
  3. En presentation av Unilever
  4. Vår logotyp

Vår logotyp

Unilever har åtagit sig att göra Sustainable Living till en självklarhet, och vår logotyp är ett visuellt uttryck för det åtagandet. Varje ikon bär på ett kärnbudskap med rikt innehåll, och representerar någon aspekt av vår strävan att göra Sustainable Living till en självklarhet.

  • De ikoner som tillsammans formar Unilever-logotypen bär var och en på en betydelse för vår verksamhet. Få reda på vad de betyder.
  • Glass

    En upplevelse, välbehag och glädje, njuta av, uppfriskande, dessert, nöje.
  • Hand

    En symbol för känslighet, omtanke och behov. Den representerar vårt åtagande att hjälpa människor förbättra sina vardagsvanor för hälsa och hygien genom våra varumärken och hälsoförbättringsprogram.
  • Hår

    En symbol för skönhet, se bra ut och känna tillförsikt.
  • Läppar

    En symbol för kommunikation, öppenhet och transparens.
  • Virvel

    Representerar vår passion för fantastiska aromer och smaker.
  • Fisk

    Representerar färsk mat, hav och naturens resurser.
  • Kläder

    En symbol för nytvättat, se bra ut och känna tillförsikt.
  • Bi

    Representerar våra anställdas gemenskapsanda och vårt åtagande att hitta innovativa sätt att arbeta på för att minska vår miljöpåverkan.
  • Partiklar

    En hänvisning till vetenskap och vårt fortlöpande engagemang för att hitta nya innovativa sätt att förbättra våra konsumenters liv på.
  • Förpackning

    Symboliserar vår hängivenhet för konsumtionsupplevelsen och vårt åtagande att hitta på nya och innovativa förpackningar som är bättre för konsumenten och vår planet.
  • Omdaning

    En symbol för positiv förändring eller omvandling. Vårt åtagande att hitta nya, hållbara sätt att göra affärer på.
  • Vågor

    En symbol för renlighet, fräschör och vigör.
  • DNA

    Dubbelspiralen, den genetiska kartan över livet och en symbol för Unilevers starka arv av positiv förändring som än idag är i hjärtat av vår verksamhet.
  • Palmträd

    En ömt vårdad resurs som symboliserar vår respekt för alla träd i vår natur, skogar, tillväxt, miljön.
  • Hjärta

    En symbol för kärlek, omsorg och hälsa. Det representerar vårt åtagande att hjälpa människor att genom små vardagliga handlingar förbättra sin hälsa och sitt välbefinnande.
  • Positiv spiral

    Ett slutet kretslopp som representerar vårt arbete med att minska avfallet i samband med bortskaffande av våra produkter.
  • Sol

    En oändlig källa till ljus och förnybar energi. Den representerar vårt arbete med att hitta innovativa sätt att minska våra produkters växthusgaseffekt genom hela produktlivscykeln.
  • Duva

    En symbol för frihet, egenmakt och självkänsla.
  • Växt

    En symbol för den naturliga värld vi bebor. Den representerar vårt åtagande att minska vår miljöpåverkan genom hela värdekedjan – från hur vi köper in råvaror till våra tillverkningsprocesser och det sätt som konsumenter lagar mat på, rengör och tvättar med våra produkter.
  • Gnista

    Representerar Unilevers roll som katalysator för förändring i syfte att förbättra försörjningskällorna för de människor vi arbetar med runtom i världen ‒ våra leverantörer, distributörer och jordbrukare.
  • Chilipeppar

    En av de många färska ingredienserna i våra produkter. Den representerar vårt åtagande att köpa in jordbruksråvarorna för våra produkter på ett hållbart sätt.
  • Sked

    En symbol för näring, provsmakning och matlagning. Den representerar vårt åtagande att ständigt förbättra smaken och den näringsmässiga kvaliteten för alla våra matprodukter för att hjälpa miljontals människor njuta av utsökt mat och uppnå en hälsosammare kost.
  • Skål

    En skål med underbara gastronomiska dofter symboliserar vårt åtagande att alltid använda ingredienser av högsta kvalitet och hälsosamma måltider.
  • Blomma

    En symbol för känslighet, omsorg och vår respekt för skönhet; våra konsumenters skönhet och skönheten i naturen.
Tillbaka överst på sidan