Toggle Sök

Dove logo

Dove

Dove arbetar för att hjälpa kvinnor att förverkliga sin personliga potential, genom att engagera dem kring produkter som ger verklig omsorg.

Dove anser att skönhet – att både känna sig vacker och se bra ut - är resultatet av att man tar hand om sig på rätt sätt. Dove strävar alltid efter att leverera produkter som förbättrar huden eller håret och samtidigt ger en angenäm upplevelse av omsorg, eftersom när du ser och känner dig vacker gör det även att du känner dig lyckligare. Det är en känsla varje kvinna borde uppleva varje dag.

Dove har från början alltid satt riktiga kvinnor i centrum för allt som varumärket gör och tror på. Riktig skönhet omfamnar mångfald - ingen kvinna borde känna sig utestängd från den värld av skönhet som varumärket representerar. Riktiga kvinnor är varumärkets sanna inspiration.

Skillnaden med Dove

Dove startades år 1957 i USA med en revolutionerande ny tvål. Med sin patenterade blandning av milt rengöringsmedel och ¼ fuktgivande kräm, tvättar Doves ikoniska Beauty Bar renare än vanlig tvål och lämnar huden ren, mjuk och smidig. Denna produkt rekommenderas av hudläkare i USA, Kanada och Frankrike och får även starkt stöd av dermatologer över hela världen.

Doves varumärke bygger på just fukt, och på bevis och inte tomma löften. Det gjorde Dove snabbt till ett av världens mest älskade varumärken inom skönhet. Idag erbjuder Dove ett brett sortiment av produkter: duschkräm, hand- och kroppslotion, deodoranter, schampo, balsam och hårstyling. Alla utvecklade för att verkligen ta hand om kroppen.

Ett övertygande samhällsuppdrag

I en värld där flickor alltför ofta hålls tillbaka av låg självkänsla och ångest kring sitt utseende har Dove utvecklat ett samhällsprogram, Dove Self-Esteem Fund, som bidrar till att uppmuntra flickor att utveckla en positiv relation till skönhet. Detta ökar deras självkänsla och gör det möjligt för dem att leva till sin fulla potential.

Programmet ger verktyg och resurser för flickor att bygga upp sin självkänsla, med stöd av sina familjer och samhället. Över 8,5 miljoner ungdomar har fått Doves hjälp sedan 2005 och över 1 miljon deltog i Doves program under 2011. Till år 2015 är målet att ha hjälpt 15 miljoner flickor.

Vad innehåller våra produkter?

What's in our products?

Slå upp ingredienser för våra produkter

Kundkontakt

Argentina

Unilever Belgium N.V.
Humaniteitslaan/Boulevard de l’Humanité 292
1190 Brussel/Bruxelles
Belgium

Av. El Dorado No 69 B-45
7 Floor. Corporate Center building
Bogotá
Colombia

Foods
T: 018000 527517

Home & personal care
T: 018000 513130

Unilever Danmark A/S
Ørestads Boulevard 73
2300 København S

Unilever France S.A.
20 rue des Deux Gares,
92842 Rueil Malmaison Cedex

Unilever Deutschland  
GmbH
Konstantin Bark 
Am Strandkai 1
20457 Hamburg

+49(0)40-3493-3520
www.unilever.de

Hindustan Unilever Limited
Unilever House, B. D.
Sawant Marg
Chakala, Andheri (E)
Mumbai - 400 099

Unilever Japan Head Office
Nakameguro GT Tower (Reception 22F)
2-1-1
Kamimeguro, Meguro-ku
Tokyo
153-8578

Unilever Tea Kenya Limited

Kericho-Nakuru Road

P.O.Box 20 – 20200

Kericho, Kenya

Unilever (Malaysia)
Holdings SDN BHD
Level 33-35, Menara TM 
Jalan Pantai Baru
59200 Kuala Lumpur
PO BOX 11015 
50732 Kuala Lumpur
Malaysia  

Unilever N.V. Weena 455
PO Box 760 3000
DK Rotterdam
Netherlands

Martin Linges vei 25,

1364 Fornebu, Norge

Unilever Jeronimo Martins Lda.
Largo de Monterroio
Mascarenhas 1
1099-081 Lisboa
Portugal

Unilever de Puerto Rico
Professional Offices Park
997 San Roberto Street, Suite 7
San Juan, PR 0096

Unilever South Central Europe SA
Baneasa Business & Technology Park
42-44 Bucuresti-Ploiesti street
Building B
4th floor
District 1
013696 Bucharest
Romania

Unilever Vietnam
156 Nguyen Luong Bang Avenue
Tan Phu Ward, District 7
Ho Chi Minh City
Vietnam

Tillbaka överst på sidan