Konsumenterna säger att de vill att deras produkter ska göra en skillnad för världen, men innebär det för dem att köpa varumärken med syfte?
Forskning - och våra egna resultat - visar att svaret är "ja".

År 2016 kom mer än 60% av vår tillväxt från vad vi kallar våra Sustainable Living Brands (hållbara varumärken), och de växte 50% snabbare än resten av vår verksamhet. Dessa märken är kärnan i vår hållbara affärsplan (USLP). Kolla in vår senaste lägesrapport (PDF 3.3 MB) för att se hur vi klarar oss mot mål.
Nedan finner du några saker du kanske inte vet om våra varumärken som bidrar massivt till vår verksamhet och samhället.
Det är inte en nisch för oss eller våra konsumenter
Några av våra största namn är hållbara varumärken. Faktum är att 18 av våra 40 bästa är i denna grupp, från Knorr till Dove, VIA till Hellmann's, Lipton till Rexona.
Och konsumenter gillar dem. Enligt en ny undersökning köper en tredjedel av människor varumärken med hållbarhet i åtanke, och ytterligare 21 procent står på randen för att göra det. Viktigt är att detta inte är begränsat till en enda grupp. Det är över hela linjen. Dessutom är känslan starkast i utvecklingsmarknader, varifrån vi får nästan 60% omsättning av vår verksamhet.
Mer än 60% av vår tillväxt under 2016 var driven av hållbara varumärken
Belöningarna är potentiellt enorma
Hållbara varumärken kombinerar ett kraftfullt syfte tillsammans med produkter som kombinerar åtminstone ett av våra USLP mål. Och storleken på vinsten kan vara enormt. Inte bara för människor och planeten, utan också för våra varumärken. Marknaden för hållbara konsumtionsvaror kan vara värd mer än 2,5 miljarder dollar.
Påverkan är stor…och blir större
Sedan vi började klassificera varumärken som hållbara under 2014, har deras bidrag till vår tillväxt ökat och snabbt. År 2015 stod de för ett imponerande 46%. 2016 hoppade den siffran till ännu mer imponerande 60%.
Värde samt värderingar
Våra varumärken gör en stor skillnad, för miljön och för miljoner av människor i vår värdekedja. Att ansluta våra konsumenter till detta syfte hjälper varumärkena att öka försäljningen och marknadsandelarna.
Läs mer om våra framsteg mot våra USLP mål PDF (PDF 3.3 MB), genom varumärken som like Vaseline, Hellmann's och Dove.