
Magnum lanserar förpackning i återvunnen plast
Magnum blev det första glassvarumärket som använde återvunnen plast i förpackningen (PCR). I år rullar vi ut över sju miljoner förpackningar över hela Europa.
Unilever Sverige Ändra plats
Läs senaste nytt från Unilever. Sök efter ämne eller datum.
Letar du efter ett pressmeddelande? Du hittar pressmeddelanden i vårt press- och mediacenter, samt uppgifter till våra mediekontakter. Besök Press & Media
Visar109 resultat
Magnum blev det första glassvarumärket som använde återvunnen plast i förpackningen (PCR). I år rullar vi ut över sju miljoner förpackningar över hela Europa.
Tillsammans med ett tech-företag baserat i Palo Alto, Orbital Insight, har vi inlett ett pilotprojekt för att bättre bevaka vår leverantörskedja för palmolja.
Idag lanserar vi en rad ambitiösa nya åtaganden och åtgärder för att bekämpa klimatförändringarna, skydda naturen, låta den återhämta sig och bevara resurser för kommande generationer.
Trots att manga konsumenter anser att hållbarhet är viktigt, är det bara en av många beslutsfaktorer. Varför vi måste utforma och utveckla produkter som gör hållbarhet så enkelt och njutbart som möjligt.
Vi har fått lära oss att om vi tvättar händerna så hjälper vi till att minska riskerna att bli smittade med coronavirus. Men på vilket sätt och varför är det så effektivt?
I samband med att Världshälsoorganisationen (WHO) meddelade att COVID-19 klassades som en pandemi, har Unilever globalt vidtagit omfattande åtgärder för samtliga anställda och deras familjer, i syfte att minska spridningen av viruset. Idag meddelade Unilevers CEO ytterligare åtgärder i syfte att skydda Unilevers anställda från coronavirus (Covid-19). Vi har fått önskemål från ett antal intressenter att vi ska dela våra nya direktiv med dem, så med anledning av detta publicerar vi det e-mail till samtliga anställda från Alan.
Våra nya riktlinjer hur vi utformar marknadsföring mot yngre målgrupper är tänkt att vägleda föräldrar och vårdnadshavare att välja livsmedel, drycker och glas som är lämpliga för barn. Unilevers glassvarumärke GB är ledande i det här arbetet.
Vi har precis lanserat en ny förpackning för Hellmann’s som är tillverkad av 100 % återvunnen plast som också går att återvinna igen. Kanada och USA är först ut. Det här kommer bespara världen 14 000 ton nyplast varje år.
I januari 1930 beslutade två företag att tillsammans bli Unilever. Och redan från början fanns en tydlig vision om att våra varumärken syftade till att förändra livet till det bättre. Vi firar 90 år av genuint hållbarhetsarbete och vi blickar framåt mot den förändring vi fortfarande vill uppnå.
Vilken del ska företag spela för att lyfta fram de mänskliga rättigheterna. Vad behöver förnyas i takt med att den digitala ekonomin tar allt större utrymme. Marcela Manubens Unilevers VP för Integrerad social hållbarhet, belyser fyra områden där innovation är avgörande.
Unilever har som målsättning att minska sina koldioxidutsläpp med 40 % senast 2020. Målet är att vi ska bli koldioxid-neutrala senast 2030. Ansvarig för logistik i Nederländerna, Mark Rickhoff, förklarar hur smartare planering, alternativa bränslen och partnerskap med tech start-ups hjälper oss förverkliga målet.
Vi har nyligen publicerat en lista på våra globala te-leverantörer. Det är ytterligare ett led i att öka transparensen i vår leverantörskedja och lyfta fram pågående arbete att transformera te-industrin.