Press och media
Visar48 resultat
-
Unilever “värmer upp” glassboxar i försök att tackla utsläpp
Unilever lanserar två pilotprojekt i ett försök att använda varmare glassboxar med syftet att minska energi-åtgången och därmed utsläpp av växthusgaser med i genomsnitt 20 – 30 % per frysbox*, och samtidigt bibehålla samma glasskvalitet och konsumentupplevelse.
Datum publicerat:
-
Årets glassigaste nyheter från GB Glace
Datum publicerat:
-
Unilever säljer sin te-verksamhet, ekaterra, till CVC Capital Partners Fund VIII för 4,5 miljarder euro
Datum publicerat:
-
GB Glace initierar samarbete med återvinnings-appen Bower
Datum publicerat:
-
Unilever säger ”nej till normal” i ny vision om positiv skönhet
Datum publicerat:
-
Unilevers plan för ett rättvisare och mer integrerat samhälle
London, 21 januari 2021. Unilever presenterade idag en rad olika målsättningar och åtgärder som ska bidra till ett rättvisare och mer integrerat samhälle. Det vill vi göra genom att höja levnadsstandarden inom hela vår värdekedja, skapa möjligheter via integration och förbereda människors förutsättningar på framtidens arbetsmarknad.
Datum publicerat:
-
Unilever stoppar fossila bränslen i rengöringsprodukter 2030
Unilever meddelar att 100 % av fossila ämnen som används vid tillverkning av rengörings- och tvättmedelsformuleringar enbart ska komma från förnybara eller återvunna källor. Åtgärden är avsedd att skapa en mer hållbar produktion för globala rengörings- och tvättmedelsmärken, inklusive Via, Omo, (Persil), Sunlight, Cif och Domestos.
Datum publicerat:
-
2 av 3 svenskar hoppar medvetet över källsorteringen
En ny svensk undersökning som Novus gjort på uppdrag av skönhetsvarumärket Dove visar att nära två av tre svenskar medvetet låter bli att källsortera. Hela 55 procent uppger dock att det hänt att de ångrat sig och plockat upp något som man slängt i hushållssoporna, för att sedan sortera det. Av de material som svenskarna missar att källsortera, utgör hela 70 procent plast.
Datum publicerat:
-
Love Beauty and Planet lanserar flaskor av 100% återvunnen strandplast
Datum publicerat:
-
Uber inför krav på ansiktsskydd och hygienföreskrifter som ett led av ökade säkerhetsåtgärder
* Uber kommer använda sig av ny teknik för att verifiera att deras chaufförer använder sig av ansiktskydd innan de påbörjar sina körningar * Uber har avsatt 50 miljoner dollar till säkerhetsutrustning globalt, vilket inkluderar 7 miljoner ansiktsskydd till chaufförer och budpersonal inom Europa * Uber och Unilever har ingått ett partnerskap för att distribuera rengörings- och hygienartiklar till chaufförer och budpersonal i Europa, Mellanöstern och Afrika.
Datum publicerat:
-
Unilevers hållbarhetsplan firar 10 år
Unilevers CEO Alan Jope betonar arbetet för hållbarhet och utfäster ytterligare åtgärder för att bemöta sociala orättvisor samt klimatkrisen.
Datum publicerat:
-
Hjälp att skydda liv och försörjning i samband med Covid - 19
Unilever bidrar med 100 miljoner euro för att hjälpa människor som runt om i världen påverkas av pandemin
Datum publicerat:
Mediekontakter
Är du journalist med frågor som gäller Unilever i Sverige, Finland, Danmark, Norge, vänligen kontakta sandhya.forselius@unilever.com.
Postadress
Unilever Sverige AB
Box 1056
171 22 Solna