Hoppa till innehåll

Unilever Sverige Ändra plats


Press och media

Visar48 resultat

...
  • Ny rapport: Framtidens 50 bästa livsmedel för planet och hälsa

    Datum publicerat:

  • Unilever ställer om för en plastfri planet

    Datum publicerat:

  • Unilever presenterar nya ambitiösa mål för en avfallsfri planet

    Mer är 100 000 ton plastförpackningar ska konsumentföretaget Unilever eliminera senast 2025 och ska samtidigt återvinna och samla in mer plast än företaget säljer

    Datum publicerat:

  • Unilever uppnår målet 100% förnybar el på fem kontinenter

    London/Rotterdam - Unilever offentliggjorde idag att all deras verksamheter på fem kontinenter nu drivs till 100 % med förnybar elektricitet, vilket innefattar kontor, fabriker, datacenter, lagerbyggnader samt distributionscentraler.

    Datum publicerat:

  • Unilever lanserar en ny intern plattform baserad på AI

    London/Rotterdam – Unilever presenterar idag en ny intern marknads-plattform. FLEX Experience som ska hjälpa medarbetare att utmana sig själva i sin karriärutveckling via denna AI-styrda plattform, som kan identifiera personliga utvecklingsmöjligheter i realtid.

    Datum publicerat:

  • Unilever CEO reklamens sena uppvaknande hotar branschen trovärdighet

    Cannes – Unilevers CEO Alan Jope höjde ett varnades finger vid ett tal i Cannes, att branschens reklam-kampanjer om att förbättra världen ofta är tomma ord – det riskerar reklambranschens trovärdighet.

    Datum publicerat:

  • Vi initierar hållbara förpackningar för att eliminera avfall

    LONDON/ROTTERDAM/NEW YORK/PARIS Unilever presenterade i dagarna omfattande förpacknings-innovationer för nio av sina varumärken, inklusive fyra nya produktformat. De nya produkterna kommer som en pilotlansering på Loop™, en helt ny global plattform, och för första gången ett helt avfallsfritt shoppingsystem.

    Datum publicerat:

  • Unilever förvärvar The Vegetarian Butcher

    Rotterdam/Breda, 19 december 2018 – Unilever förvärvar The Vegetarian Butcher. Förvärvet stämmer med Unilevers strategi att expandera sin portfölj av växt-baserade livsmedel, som både är hälsosamma och har en lägre miljöpåverkan. Med förvärvet möter Unilever den växande trenden av konsumenter som allt oftare väljer vegetariska och veganska maträtter. För varumärket The Vegetarian Butcher är förvärvet i linje med ambitionen att växa till ”världens största slaktare”. Företagets grundare Jaap Korteweg säger: “Unilevers globala nätverk i fler än 190 länder, bidrar med möjligheten att uppnå det målet”.

    Datum publicerat:

  • Paul Polman lämnar Unilever, ny CEO blir Alan Jope

    London / Rotterdam, 29 November 2018: Unilever meddelar idag att nuvarande CEO Paul Polman har beslutat att lämna företaget. Alan Jope, nuvarande President, Beauty & Personal Care, har utsetts till hans efterträdare, med start 1 januari 2019, och kommer arbeta tillsammans med Paul Polman under det första halvåret för att underlätta övergången.

    Datum publicerat:

  • Unilever ställer sig bakom ett globalt förbud mot djurtester

    Unilever tillkännager idag att deras största personliga hygien varumärke Dove blivit certifierade av PETA och får ”Cruelty- Free Brand” logotypen på förpackningarna. Från början av 2019 kommer logotypen synas på förpackningarna.

    Datum publicerat:

  • Uppmaning till kreatörer och marknadskanaler: Utrota stereotyper!

    Cannes, Frankrike – Unilever uppmanar kreatörer och marknadsförare att agera för att utplåna förlegade stereotyper. Det är företagets senaste steg i sitt för branschen unika ställningstagande för Unstereotype. Initiativet lanserades för två år sedan har som mål att eliminera skadliga och förminskande personporträtt i reklam.

    Datum publicerat:

  • Unilever slutar investera i plattformar som ökar motsättningar

    Datum publicerat:

Sida

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

Mediekontakter

Är du journalist med frågor som gäller Unilever i Sverige, Finland, Danmark, Norge, vänligen kontakta sandhya.forselius@unilever.com.

Postadress

Unilever Sverige AB
Box 1056
171 22 Solna