4. Dove Summer Glow

Dove Summer Glow

Dove Summer Glow fungerar återfuktande för huden samtidigt som den bygger upp en fin sommarfräsch hudton.

Att ge grundläggande förnödenheter

Det är inte bara innan och under sommaren, utan även efter semester, sol och bad som många vill ha och bevara en fin och somrig hudfärg. Dove Summer Glow finns i två olika varianter som ger lättare brun-utan-sol-effekt: Dove Summer Glow Body Lotion för ljus till medium hudton och Dove Summer Glow Body Lotion för medium till mörkare hudton.

-Det finns ett intresse för brun-utan-sol-produkter som är ett hälsosamt sätt att få en gyllenbrun färg på, fortsätter Maria Friberg. Vi ser att Dove Summer Glow är en otroligt omtyckt produkt som många också rekommenderar vidare till andra.

Deep Care Complex är en kombination av hudidentiska, näringsrika och återfuktande ingredienser samt lipider, som bland annat solrosolja. Formulan håller hudbarriären sund och återfuktad vilket resulterar i mjuk och len hud.

Doves bästa tips för att få en solkysst och hållbar brun-utan-sol-effekt året om:

1. Förbered -Använd gärna en fuktgivande duschcrème när du duschar – mjukare hud ger jämnare färg. Peela huden med skrubbhandskar innan du använder din Summer Glow-produkt första gången för en extra bra effekt.

2. Applicera -Fördela Summer Glow jämnt med cirkulerande rörelser över hela kroppen. Var försiktig vid knän och armbågar som lätt absorberar mycket lotion. Undvik missfärgningar på handflatorna genom att tvätta händerna direkt efter applicering.

3. Låt torka -Låt krämen absorberas helt innan du tar på dig kläder. Bär inte ljusa plagg direkt efter applicering.

4. Upprepa -Upprepa insmörjning dagligen om du vill öka färgen och få ett mer hållbart resultat. Färgen försvinner annars gradvis efter cirka tre dagar.

För mer information och bilder, vänligen kontakta:

Maria Friberg

Nordisk varumärkeschef