1. Hem
  2. ...
  3. Pressreleaser
  4. Employer branding

Employer branding

Unilever är stolta och glada att utses till Årets Employer Branding-företag 2014 av Universum.

Att ge grundläggande förnödenheter

Priset Årets Employer Branding-företag tilldelas ett företag som aktivt involverar hela organisationen, från ledningsgrupp till linje, i employer branding-frågor och jobbar på ett strategiskt och inspirerande sätt.

Universum juryn beaktar flertalet kriterier för sitt beslut. Däriblandatt en organisation marknadsför och kommunicerar sitt employer brand på ett innovativt och trovärdigt sättoch att organisationens employer branding-aktiviteter lett till resultat.

Vinnaren i år är Unilever enligt följande motivering:

Detta företag har kommit långt i sitt employer branding-arbete, och upplevs som en attraktiv arbetsgivare bland dagens unga talanger. Genom att sätta individen i fokus tar man ansvar för att utveckla sina medarbetare och jobbar aktivt för att behålla dem. Då man använder de egna medarbetarna som ambassadörer skapas ett internt engagemang som säkerställer att de unga talangerna får en sann och attraktiv bild av företaget.

Unilevers nordiska personaldirektör Paulina Ekvall kommenterar vinsten:

”Jag är mycket glad och stolt över denna utmärkelse. Vi har arbetat intensivt och strategiskt att skapa dialog med unga talanger i en rad olika forum, från att besöka Universitet, mässor, inhouse events till användande av sociala medier. Att som arbetsgivare attrahera unga talanger är otroligt viktig för att Unilever ska växa framgångsrikt i framtiden, nästan lika viktigt som att ta väl hand om våra nuvarande medarbetare.”

För ytterligare information kontakta:

Sweden

Sandhya Forselius
Unilever Sverige
Box 1056
171 22 Solna

+46 (0) 8 619 95 00
sandhya.forselius@unilever.com

Ta reda på mer om ämnena
Tillbaka överst på sidan