4. Hannah & Amanda

Hannah & Amanda

Hannah Widell och Amanda Schulman driver till vardags produktionsbolaget Perfect Day men är mest kända för podcasten, Fredagspodden. Nu gör de ett samarbete med Middagshjälpen.

– Vi älskar att prata och umgås kring mat. I Middagspodden kommer de som lyssnar att få ta del av härliga recept, matminnen och vår syn på att laga mat. sägerHannah Widell.

Middagspodden är en exklusiv podcast som kommer attsändas varannan fredag under veckorna 28 till 34. Varje avsnitt är cirka 30 minuter långt och har sitt eget tema. I första avsnittet delar Hannah och Amanda med sig av sina bästa grillrecept och pratar om oförglömliga sommarkvällar på Gotland. I senare avsnitt får vi följa med på mingelfest, vardagslyx och kräftskiva.

– Hannah & Amanda har redan charmat många svenskar med sin härliga attityd. Genom att de också har en stor passion för mat ville vi göra något extra bra tillsammans. Middagspodden ska både förgylla semestern och inspirera till roligare matlagning, säger Ebba Magnani,Nordic Brand Manager Savoury, Knorr och ansvarig för Middagshjälpen.

På Middagshjälpen får du hjälp med allt som rör din middag. Här delar medlemmarna kunskap om mat och ger tips om matlagning och recept. Innehåll som man bidrar med belönas med poäng som sedan kan bytas mot köksprylar. Besök Middagshjälpen på www.middagshjälpen.se

Middagspodden med Hannah & Amanda

Vecka 28 Grillning

I första avsnittet av Middagspodden pratar Hannah & Amanda om oförglömliga grillkvällar, fräschare alternativ till kött och så delar de med sig av receptet till den berömda Widell-såsen.

Vecka 30 Mingelmat

Hur blir man ett mingelproffs? Vilka rätter passar bäst som fingerfood och vilka är Hannah & Amanda pinsammaste mingelminnen?

Vecka 32 Vardagsmaten

Hur använder man sig bäst av matresterna från sommarens härliga middagsbjudningar och hur lyxar man bäst till vardagsmaten?

Vecka 34 Kräftskiva

I sista avsnittet dukas det upp för kräftskiva! Såhär firar man på Gotland, hur viktiga är traditioner och vad är ett måste till kräftor? Och viktigast av allt, hur återhämtar man sig efter alla snapsar?

För mer information kontakta:

Ebba Magnani, Nordic Brand Manager Savoury, Knorr

E-post: ebba.magnani@unilever.com tfn: 0709-737604