
Vi är första valet som arbetsgivare bland landets unga ekonomer och intar en hedrande 16:e plats bland samtliga företag.
Ytterligare uppmärksammades Unilevers Nordiska HR Chef Louise Henbest genom att utses till ”Employer Branding Person of the Year”. Som kommenterar resultatet på följande vis:
“Vi är mycket stolta över denna utmärkelse. Att vara en attraktiv arbetsgivare är nödvändigt för Unilever, för att förbli konkurrenskraftiga. Unga människor är idag mer benägna att byta företag och karriär oftare. Det ställer ökade krav på oss som arbetsgivare, att fortsätta skapa tillväxt för framtiden, så väl professionellt som innovationsmässigt. Vi behöver ständigt arbeta med de här frågorna och årets resultat visar att vi är på rätt väg”.
Varje år röstar Sveriges young professionals fram sina framtida drömarbetsgivare i landets största karriärundersökning KarriärBarometern, där över 31 000 yrkesverksamma akademiker tyckt till om jobb och karriär.
KarriärBarometern är en heltäckande och årligen återkommande undersökning om karriärförväntningar och arbetsgivarpreferenser bland Sveriges young professionals, med syfte att hjälpa arbetsgivare att förstå och kommunicera med potentiell framtida arbetskraft.
2016 års undersökning genomfördes mellan april 2016 och augusti 2016 och besvarades av totalt 31 616 yrkesverksamma akademiker, varav 12 143 young professionals.
Bland ekonomerna så har Unilever i år placerat sig i topp på plats nr 1 inom vår bransch, FMCG, samt klättrat på den totala rankingen över de mest attraktiva arbetsgivarna inom alla branscher till plats nr 16 .
Läs mer på http://universumglobal.com/se/karriarbarometern-2016/
*Definition young professionals: Personer under 40 år med akademisk bakgrund och med 1 till 8 års arbetslivserfarenhet.
