Unilever ställer sig bakom ett globalt förbud mot djurtester 9 oktober 2018 Unilever tillkännager idag att deras största personliga hygien varumärke Dove blivit certifierade av PETA och får ”Cruelty- Free Brand” logotypen på förpackningarna. Från början av 2019 kommer logotypen synas på förpackningarna.
Uppmaning till kreatörer och marknadskanaler: Utrota stereotyper! 20 juni 2018 Cannes, Frankrike – Unilever uppmanar kreatörer och marknadsförare att agera för att utplåna förlegade stereotyper. Det är företagets senaste steg i sitt för branschen unika ställningstagande för Unstereotype. Initiativet lanserades för två år sedan har som mål att eliminera...
Unilever vill att branschen ökar takten för minskat förpackningsavfall 23 januari 2018 23 januari 2018, Unilever uppmanar idag att konsumentföretag att skynda på sina åtgärder att minska de växande berg av plast i våra världshav genom att skapa en cirkulär ekonomi för plastavfall.
Unilever säljer margarinverksamheten till KKR för €6.825 bn 15 december 2017 London/Rotterdam, Unilever, en av världens störta tillverkare av livsmedel, glass, hem- och rengöringsprodukter samt personlig hygien, har fått ett bindande bud på sin globala margarinverksamhet från KKR på €6 825 bn på skuld- och kontantfri basis.
Unilever förvärvar Pukka Herbs 7 september 2017 London/Rotterdam, 7 september 2017 - Unilever meddelar idag att man förvärvar det ekologiska te-varumärket Pukka Herbs Ltd.
Nytt sortiment av spännande, smakrika fonder från Knorr 22 augusti 2017 Knorr, som i dagsläget erbjuder Sveriges mest sålda buljongkuber, lanserar i dagarna sitt nya sortiment av smakrika fonder. De nya fonderna finns i sex goda smaker: tre spännande autentiska smakblandningar från Thailand, Indien och Japan och tre klassiska smaker från Knorrs...
Reklam kan skapa positiva kulturella influenser 16 juni 2017 Under 2016 beslutade vi att inte använda stereotypa bilder i vår reklam utan istället visa en mer progressiv bild #Unstereotype
Unilevers varumärken skapar högre tillväxt med hållbarhet 18 maj 2017 Unilevers hållbarhets varumärken växer 50% snabbare än den övriga verksamheten Genererade mer än 60% av Unilevers tillväxt 2016 18 hållbarhetsvarumärken placerade sig bland top 40 av Unilevers varumärken Stark efterfrågan från konsumenter driver varumärken med hållbarhet
75 år av glass och glädje, vårens nyheter äntligen här! 28 mars 2017 Bland nyheterna finns något för alla smaker i en härlig mix av kokos, lakrits, mint, kaksmulor och choklad.
100% återvinningsbara plastförpackningar för Unilever senast år 2025 14 januari 2017 Bjuder in hela branschen FMCG för gemensamma insatser