Pressreleaser

Nedan listas Unilevers press-releaser.

No Results

Sorry, no results were found for the selection you have made.

Please try again by changing your selection.

Uber inför krav på ansiktsskydd och hygienföreskrifter som ett led av ökade säkerhetsåtgärder

Uber kommer använda sig av ny teknik för att verifiera att deras chaufförer använder sig av ansiktskydd innan de påbörjar sina körningar Uber har avsatt 50 miljoner dollar till säkerhetsutrustning globalt, vilket inkluderar 7 miljoner ansiktsskydd till chaufförer och budpersonal inom Europa Uber och Unilever har ingått ett partnerskap för att distribuera rengörings- och hygienartiklar till chaufförer och budpersonal i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Unilever uppnår målet 100% förnybar el på fem kontinenter

London/Rotterdam - Unilever offentliggjorde idag att all deras verksamheter på fem kontinenter nu drivs till 100 % med förnybar elektricitet, vilket innefattar kontor, fabriker, datacenter, lagerbyggnader samt distributionscentraler.

Unilever lanserar en ny intern plattform baserad på AI

London/Rotterdam – Unilever presenterar idag en ny intern marknads-plattform. FLEX Experience som ska hjälpa medarbetare att utmana sig själva i sin karriärutveckling via denna AI-styrda plattform, som kan identifiera personliga utvecklingsmöjligheter i realtid.

Vi initierar hållbara förpackningar för att eliminera avfall

LONDON/ROTTERDAM/NEW YORK/PARIS Unilever presenterade i dagarna omfattande förpacknings-innovationer för nio av sina varumärken, inklusive fyra nya produktformat. De nya produkterna kommer som en pilotlansering på Loop™, en helt ny global plattform, och för första gången ett helt avfallsfritt shoppingsystem.

Unilever förvärvar The Vegetarian Butcher

Rotterdam/Breda, 19 december 2018 – Unilever förvärvar The Vegetarian Butcher. Förvärvet stämmer med Unilevers strategi att expandera sin portfölj av växt-baserade livsmedel, som både är hälsosamma och har en lägre miljöpåverkan. Med förvärvet möter Unilever den växande trenden av konsumenter som allt oftare väljer vegetariska och veganska maträtter. För varumärket The Vegetarian Butcher är förvärvet i linje med ambitionen att växa till ”världens största slaktare”. Företagets grundare Jaap Korteweg säger: “Unilevers globala nätverk i fler än 190 länder, bidrar med möjligheten att uppnå det målet”.

Tillbaka överst på sidan

SOCIALA MEDIER

Delar du vårt intresse för en hållbar framtid. Följ gärna med oss i sociala kanaler. Vi håller utkik efter dig!

KONTAKTA OSS

Kontakta Unilever och specialiserade team eller hitta kontakter runt om i världen.

Kontakta oss