Nedan listas Unilevers press-releaser.
Mer är 100 000 ton plastförpackningar ska konsumentföretaget Unilever eliminera senast 2025 och ska samtidigt återvinna och samla in mer plast än företaget säljer
London/Rotterdam - Unilever offentliggjorde idag att all deras verksamheter på fem kontinenter nu drivs till 100 % med förnybar elektricitet, vilket innefattar kontor, fabriker, datacenter, lagerbyggnader samt distributionscentraler.
London/Rotterdam – Unilever presenterar idag en ny intern marknads-plattform. FLEX Experience som ska hjälpa medarbetare att utmana sig själva i sin karriärutveckling via denna AI-styrda plattform, som kan identifiera personliga utvecklingsmöjligheter i realtid.
Cannes – Unilevers CEO Alan Jope höjde ett varnades finger vid ett tal i Cannes, att branschens reklam-kampanjer om att förbättra världen ofta är tomma ord – det riskerar reklambranschens trovärdighet.
LONDON/ROTTERDAM/NEW YORK/PARIS Unilever presenterade i dagarna omfattande förpacknings-innovationer för nio av sina varumärken, inklusive fyra nya produktformat. De nya produkterna kommer som en pilotlansering på Loop™, en helt ny global plattform, och för första gången ett helt avfallsfritt shoppingsystem.
Rotterdam/Breda, 19 december 2018 – Unilever förvärvar The Vegetarian Butcher. Förvärvet stämmer med Unilevers strategi att expandera sin portfölj av växt-baserade livsmedel, som både är hälsosamma och har en lägre miljöpåverkan. Med förvärvet möter Unilever den växande trenden av konsumenter som allt oftare väljer vegetariska och veganska maträtter. För varumärket The Vegetarian Butcher är förvärvet i linje med ambitionen att växa till ”världens största slaktare”. Företagets grundare Jaap Korteweg säger: “Unilevers globala nätverk i fler än 190 länder, bidrar med möjligheten att uppnå det målet”.
London / Rotterdam, 29 November 2018: Unilever meddelar idag att nuvarande CEO Paul Polman har beslutat att lämna företaget. Alan Jope, nuvarande President, Beauty & Personal Care, har utsetts till hans efterträdare, med start 1 januari 2019, och kommer arbeta tillsammans med Paul Polman under det första halvåret för att underlätta övergången.
Unilever tillkännager idag att deras största personliga hygien varumärke Dove blivit certifierade av PETA och får ”Cruelty- Free Brand” logotypen på förpackningarna. Från början av 2019 kommer logotypen synas på förpackningarna.
Delar du vårt intresse för en hållbar framtid. Följ gärna med oss i sociala kanaler. Vi håller utkik efter dig!
Kontakta Unilever och specialiserade team eller hitta kontakter runt om i världen.
Kontakta oss