Vi drivs av vårt syfte: att göra en hållbar livsstil till en del av vardagen
Det är därför vi går till jobbet. Det är därför vi bedriver vår verksamhet. Det är vårt sätt att inspirera till enastående prestationer.
År 1883 lanserades Sunlight Soap i Storbritannien av vår grundare. Denna produkt var banbrytande, innovativ och hade ett syfte: att främja hygien och ge vanliga människor möjlighet att hålla sig rena. Vi jobbade för en mer hållbar tillvaro redan då. Nu har vi över 400 varumärken och drivs fortfarande av samma syfte.
Vi vill göra bra saker för vår planet och vårt samhälle – inte bara mindre skada. Vi vill göra något åt de sociala och miljömässiga problem som finns i vår omvärld, och vi vill förbättra människors liv med våra produkter.
Vi har varit pionjärer, innovatörer och framtidsbyggare i över 120 år, och vi tänker fortsätta på samma sätt. På det hållbara sättet.
Besök vår globala webbplats för mer information om hur vi arbetar
Vi är verkligen ett globalt företag
- 190länderdär våra varumärken erbjuds
- 3,4miljardermänniskoranvänder våra produkter varje dag
- 60miljarder euro i omsättningår 2022, varav 59 % på tillväxtmarknader
Vi äger meningsfulla varumärken
- 400+välkändavarumärken
- 14varumärkensom sålts för över 1 miljard euro år 2022
- 13varumärkenpå Kantars topp-50-lista över globala varumärken tillhör oss
Våra medarbetare är vår styrka
- 127,000medarbetarei hela världen worldwide
- 50länderdär vi är den populäraste FMCG-arbetsgivaren för akademiker
- 52/48könsbalansi vår ledning
- 92%av våra cheferarbetar på sin lokala marknad
Vi utnyttjar vår storlek på ett positivt sätt
- 445miljonereuroinvesteras i företag som ägs av underrepresenterade grupper.
- 53%av våraplastförpackningar är återanvändbara, återvinningsbara eller komposterbara.
- 64%minskningav Scope 1 och 2 växthusgaser sedan 2015.
- Vi gör en hållbarlivsstil till en del av vardagen