Hoppa till innehåll

Vi är Unilever

Vi är 127 000 personer i hela världen, vi är över 400 varumärken i 190 länder, vi är ett globalt företag med ett globalt uppdrag.

a diverse group of people sitting on blocks

Vi drivs av vårt syfte: att göra en hållbar livsstil till en del av vardagen

Det är därför vi går till jobbet. Det är därför vi bedriver vår verksamhet. Det är vårt sätt att inspirera till enastående prestationer.

År 1883 lanserades Sunlight Soap i Storbritannien av vår grundare. Denna produkt var banbrytande, innovativ och hade ett syfte: att främja hygien och ge vanliga människor möjlighet att hålla sig rena. Vi jobbade för en mer hållbar tillvaro redan då. Nu har vi över 400 varumärken och drivs fortfarande av samma syfte.

Vi vill göra bra saker för vår planet och vårt samhälle – inte bara mindre skada. Vi vill göra något åt de sociala och miljömässiga problem som finns i vår omvärld, och vi vill förbättra människors liv med våra produkter.

Vi har varit pionjärer, innovatörer och framtidsbyggare i över 120 år, och vi tänker fortsätta på samma sätt. På det hållbara sättet.

Besök vår globala webbplats för mer information om hur vi arbetar

Vi är verkligen ett globalt företag

  • 190 länder där våra varumärken erbjuds
  • 3,4 miljarder människor använder våra produkter varje dag
  • 60 miljarder euro i omsättning år 2022, varav 59 % på tillväxtmarknader

Vi äger meningsfulla varumärken

Utforska våra varumärkens mening

  • 400 + välkända varumärken
  • 14 varumärken som sålts för över 1 miljard euro år 2022
  • 13 varumärken på Kantars topp-50-lista över globala varumärken tillhör oss

Våra medarbetare är vår styrka

Ta reda på mer på vår rekryterings-webbplats

  • 127,000 medarbetare i hela världen worldwide
  • 50 länder där vi är den populäraste FMCG-arbetsgivaren för akademiker
  • 52/48 könsbalans i vår ledning
  • 92 % av våra chefer arbetar på sin lokala marknad

Vi utnyttjar vår storlek på ett positivt sätt

Besök Planeten och samhället för mer information

  • 445 miljoner euro investeras i företag som ägs av underrepresenterade grupper.
  • 53 % av våra plastförpackningar är återanvändbara, återvinningsbara eller komposterbara.
  • 64 % minskning av Scope 1 och 2 växthusgaser sedan 2015.
  • Vi gör en hållbar livsstil till en del av vardagen
Tillbaka till sidans topp