Världen har aldrig haft en tydligare syn på de sociala och miljömässiga utmaningar som vi alla står inför.
Behovet av handling har aldrig varit större.
Och vi vet att vi har en stor roll att spela. Vi är ett företag med varumärken och människor med en tydlig vision: att göra hållbarhet till en del av vardagen.
Ett banbrytande decennium
År 2010 lanserade vi Unilever Sustainable Living Plan (USLP), med syftet till att bevisa att hållbarhet och framgångsrika affärsresultat är sammankopplade.
Under de tio år med USLP har världen förändrats. De problem som inspirerade oss att agera har blivit vanliga. Intressenter ser inte längre hållbarhetsåtaganden som något bra att ha - de förväntar sig dem som ett minimum.
Vi har lärt oss mycket längs vägen. Och även om vi inte alltid har fått allt rätt, tror vi att vi har hållit oss trogna vår ambition att vara ledande inom hållbarhet. Vi drivs av vår grundläggande övertygelse om att varumärken med ett syfte växer, företag med syfte finns kvar och människor med syfte frodas.
Vi är mer säkra än någonsin att vår kurs är rätt - för oss och för världen. Och beväpnade med erfarenheten från vår USLP siktar vi på att skapa en rörelse där våra leverantörer, kunder och konsumenter alla är med och bygger en bättre framtid.
Ett nytt kontrakt – med samhället och planeten
Nu vill vi driva vår verksamhet - och sättet att göra affärer - längre än någonsin tidigare. Vår företagsstrategi Unilever Compass beskriver hur vi ska göra den ambitionen till verklighet.
Unilever Compass sätter våra intressenter i centrum för allt vi gör.
Den betonar den icke förhandlingsbara respekten för mänskliga rättigheter. Och den innehåller ambitiösa handlingsprogram för att hantera de viktigaste frågorna i vår tid, utnyttja våra varumärkens fulla potential, samt gå längre och snabbare genom att utmana de tidsbundna målen som driver positiv förändring.