Vi skapar ett företag som världen kan vara stolt över
För tio år sedan påbörjade vi resan att bli världens mest hållbara företag.
För att kunna visa att tillväxt inte sker på bekostnad av människorna och planeten.
För att kunna visa att företagande kan vara en god kraft – genom handlingar, inte endast genom ord.
Vi har lyckats nå många av våra målsättningar, men misslyckats med några.
Efter ett årtionde berättar vi vad vi lärt oss under resans gång.
Och den är kunskapen som utgör kärnan i en ny, ännu mer ambitiös strategi.
Vi ser tillbaka på ett banbrytande årtionde
År 2010 lanserade vi Unilever Sustainable Living Plan (USLP).
USLP förändrade spelets regler. I en tid då de flesta verksamheter såg hållbarhet och verksamhet som två vitt skilda saker, såg vi att de hörde samman.
Det här var inte någon hållbarhetsplan.
Det var en plan för ett framgångsrikt, hållbart företagande.
Vi tittade på alla aspekter i vår leveranskedja och fokuserade vårt tillvägagångssätt runt stora mål som vi visste var centralt för den globala hållbarhetsagendan.
Klimatåtgärder. Jämställdhet mellan män och kvinnor. Hälsa och livsmedel för miljarder människor. Respekt för miljön. En rättvisare och mer välmående värld.
Sedan förstärkte vi de här målen med kanske de mest omfattande hållbarhetsmålen som någon affärsverksamhet av vår storlek någonsin antagit.